Siirry pääsisältöön

KasperskyDDoS Protection

Takaa liiketoiminnan sujuva jatkuminen
  • Maailmanlaajuinen verkosto tietoliikenteen "puhdistuskeskuksia”
  • Saumaton integrointi ilman lisälaitteistoja
  • Suojaus monimutkaisimmilta ja laajimmilta hyökkäyksiltä
    • Miten palvelunestohyökkäys voi vaikuttaa yritykseesi?

      Kun hakkerit tai kyberrikolliset käynnistävät palvelunestohyökkäyksen (DDoS), sen aiheuttamat vahingot ja kustannukset voivat olla tuhoisia kohteeksi joutuvalle yritykselle. Palvelunestohyökkäykset voivat estää kohdeorganisaation verkkoläsnäolon tai keskeiset liiketoimintaprosessit, ja tällä voi olla pitkäaikaiset vaikutukset hyökkäyksen uhriin. Pyrkiikö yrityksesi torjumaan palvelunestohyökkäykset mahdollisimman tehokkaasti?

    • Yrityksen pitäminen verkossa

      Kun verkkotoiminnalla on entistä suurempi rooli lähes jokaisen yrityksen päivittäisessä vuorovaikutuksessa asiakkaiden, toimittajien ja työntekijöiden kanssa, yrityksillä ei ole varaa sivuuttaa palvelunestohyökkäysten kasvavia uhkia. Verkkopalvelut ja koko IT-infrastruktuuri ovat liian tärkeitä jättää suojaamatta:

      • Asiakkaat ovat vaativampia kuin koskaan
      • Asiakkaat odottava tuotteiden ja palvelujen olevan aina saatavilla, ja näin ollen suunnittelemattomia käyttökatkoja ei saa tapahtua, jos yritys haluaa saavuttaa tavoitteensa asiakastyytyväisyydessä
      • Yrityksen omalla tiimillä on oltava luotettava pääsy keskeisiin palveluihin
      • Monet yrityksesi työntekijöistä eivät voi tehdä työtään, jos jonkin kriittisistä järjestelmistä on poissa käytöstä palvelunestohyökkäyksen takia
      • Hyökkäyksellä voi olla kauaskantoiset vaikutukset

      Vaikka hyökkäys saattaa kohdistua infrastruktuurin tiettyyn osaan, se voi vaikutta myös muihin liiketoiminnan alueisiin. Esimerkiksi hyökkäys pankin sisäisiin järjestelmiin voi myös poistaa käytöstä kaikki sen pankkiautomaatit.

    • Taloudellisia menetyksiä, ja paljon muuta

      Palvelunestohyökkäyksestä palautumisen suorat taloudelliset kustannukset voivat olla valtavat, ja mainehaitta voi kasvattaa näitä kustannuksia pitkällä aikavälillä:

      • Suorat taloudelliset kustannukset
      • Epäonnistuneet myyntitapahtumat käyttökatkojen aikana
      • Epäonnistuneet pankkitapahtumat, joista voi olla seuraamuksia
      • Yrityksen omalla tiimillä on oltava luotettava pääsy keskeisiin palveluihin
      • Kielteinen julkisuus, joka saa nykyiset ja mahdolliset asiakkaat välttämään yritystä
      • Yrityksen tuotemerkille aiheutuva vahinko, josta toipumiseen voi mennä vuosia
    • Epätietoisuus lisää vahinkoja

      Jos yritykseesi kohdistuu palvelunestohyökkäys, lisämenetyksiä voi aiheutua siitä, että ei tiedetä, mitä palvelunestohyökkäys tarkalleen ottaen tarkoittaa ja miten se voi vaikuttaa yrityksen asiakkaisiin. Vaikka palvelunestohyökkäyksillä ei todennäköisesti ole vaikutusta yrityksesi asiakkaiden tietoturvaan, voitko olla varma, että asiakkaat ymmärtävät sen?

      Kun asiakkaat kuulevat ”tietoturvahäiriöstä”, oli se millainen tahansa, jotkut heistä voivat pelätä, että heidän luottamukselliset tietonsa, pankkitietonsa ja luottokorttinumeronsa ovat vaarantuneet. Vaikka nämä pelot olisivat täysin perusteettomia ja johtuisivat siitä, että asiakkaat ovat ymmärtäneet palvelunestohyökkäyksen luonteen väärin, yritys voi silti kärsiä.

Kaspersky DDoS Protection