ALA

Kuljetusalan kybersuojaus

Kuljetusalan IT-infrastruktuurin kaikkien alueiden suojaus

Yleistä

Sisäisten ja ulkoisten kybersuojausongelmien ratkaiseminen ja tärkeisiin IT-järjestelmiin kohdistuvien uhkien käsittely vaatii kokemusta ja asiantuntemusta. Tämä pitää erityisesti paikkansa kuljetusjärjestelmissä, joihin liittyy usein monimutkaisia verkkoja, paljon reaaliaikaista dataa ja suuri määrä sulautettuja laitteita.  Kaspersky Lab tarjoaa valikoiman kuljetusalan suojausratkaisuja, jotka kattavat tietoturvan aina lippuautomaateista ja operaattorien päätelaitteista taustajärjestelmiin ja laajoihin palvelinkeskuksiin. 

Jokaisen päätepisteen suojaus

Kun jokainen päätepiste julkisista laitteista (lippuautomaatit, kioskit, päätelaitteet jne.) taustajärjestelmien työasemiin ja teollisuuden järjestelmiin (esim. sulautettu automaattinen junanohjaus) suojataan, hyökkäyspinta pienenee.

Keskitetty suojaus

Virtualisoitujen palvelimien ja pöytäkoneiden keskitetysti järjestetty agentiton ja Light Agent -suojaus on osa pilvipohjaisille kuljetusalan palvelinkeskuksille tarkoitettua suojausvalikoimaamme.

Suojattu alusta

Koska ratkaisussa on turvallinen käyttöjärjestelmä, jossa on integroitu suojausalusta järjestelmille, jotka käyttävät suurta määrää sulautettuja laitteita (esim. ajoneuvojen ECU-yksiköt), suojauksen kehittämisessä voidaan käyttää alhaalta ylös -lähestymistapaa.

Käyttö

  • Päätepisteen suojaaminen

    Monitasoinen päätepisteiden suojausympäristö, joka perustuu uuden sukupolven kybersuojaustekniikoihin, joihin kuuluvat seuraavat:

    • Uhkien esto
    • Edistynyt päätepisteiden hallinta sekä korjaustiedostojen ja haavoittuvuuksien hallinta
    • Tietojen suojaus FIPS 140.2 -sertifioidulla koko levyn ja tiedostojen salauksella
    • Tiedoston eheyden valvonta ja lokien seuranta
  • Verkkoon yhdistetyn auton suojaus

    Entistä holistisempi lähestymistapa turvallisen, internetyhteydellä varustetun ja pian itseohjautuvan auton rakentamiseen seuraavien avulla:

    • SCU, suojattu yhdyskäytävä sisäisten ECU-, TCU- ja muiden yksiköiden ja niiden ulkoisten palvelujen ja resurssien välillä, joiden kanssa ne toimivat.
    • KasperskyOS, joka varmistaa ohjelmistojen turvallisen käytön ja suojaa satunnaisilta ohjelmistovirheiltä, kyberhyökkäyksiltä ja haittaohjelmilta.
    • Uhkatietopalvelut, jotka auttavat tunnistamaan, analysoimaan ja korjaamaan ajoneuvon kybersuojauksen puutteet
  • Palvelinkeskuksen suojaaminen

    Verkkojen, palvelimien ja päätepisteiden infrastruktuurin suojaus, jossa on yhtenäinen näkyvyys, hallinta ja orkestrointi, kuten seuraavat:

    • Erityiset tekniikat fyysisiä ja pilvipohjaisia palvelinkeskuksia ja tietojen säilytysratkaisuja varten
    • Edistyneisiin uhkiin ja kohdistettuihin hyökkäyksiin liittyvien uhkien etsiminen ja lieventäminen Anti Targeted Attack Platformin avulla
    • Tietoturvaloukkausten tutkinta ja haittaohjelmien analyysit, joilla arvioidaan ympäristön senhetkinen tilanne
24/7

Premium-tuki

Asiantuntevaa apua on saatavilla, kun sitä tarvitset. Toimimme yli 200 maassa ja meillä on 34 toimistoa eri puolilla maailmaa, joten tukea on saatavilla kellon ympäri joka päivä. Hyödynnä Premium-tukipakettejamme tai ota yhteyttä asiantuntijapalveluihimme, jotta saat parhaan hyödyn Kaspersky Lab -tuotteistasi.

White Paperit

Lue lisää maailmanlaajuisesti tunnustettujen kybersuojausasiantuntijoidemme näkemyksiä

Riskit

Tietoturvassa ei ole kyse vain luottamuksellisten tietojen tai liiketoiminnan jatkuvuuden suojaamisesta, vaan kyse voi olla myös suuren yleisön hyvinvoinnista ja elämästä. Tietomurrolla voi olla seuraavanlaisia seurauksia:

  • <p>Toiminnan tappiot ja palvelujen keskeytyminen mittavien kiristyshaittaohjelma- tai palvelunestohyökkäysten takia</p>

    Toiminnan tappiot ja palvelujen keskeytyminen mittavien kiristyshaittaohjelma- tai palvelunestohyökkäysten takia

  • <p>Kyvyttömyys reagoida nykyisiin uhkavektoreihin, kuten stealth-hyökkäyksiin, ja arvioida ne</p>

    Kyvyttömyys reagoida nykyisiin uhkavektoreihin, kuten stealth-hyökkäyksiin, ja arvioida ne

  • <p>Maineen vahingoittuminen, ja mahdolliset ihmishenkien menetykset, jotka johtuvat tietomurtojen aiheuttamista järjestelmävirheistä</p>

    Maineen vahingoittuminen, ja mahdolliset ihmishenkien menetykset, jotka johtuvat tietomurtojen aiheuttamista järjestelmävirheistä

  • <p>Kasvavat käyttökustannukset, jotka johtuvat useiden suojausratkaisujen käyttöönotosta</p>

    Kasvavat käyttökustannukset, jotka johtuvat useiden suojausratkaisujen käyttöönotosta

  • <p>Luottamuksellisten tai arkaluonteisten tietojen varkaudet, kuten asiakkaiden tunnistetietojen varastaminen</p>

    Luottamuksellisten tai arkaluonteisten tietojen varkaudet, kuten asiakkaiden tunnistetietojen varastaminen

  • <p>Tarve uusia vanhat laitteistot, jotta suojaus voidaan päivittää</p>

    Tarve uusia vanhat laitteistot, jotta suojaus voidaan päivittää

Alaan liittyvät