Yrityksen yleiskatsaus

Katsaus Kaspersky Labiin: arvot, liiketoiminta, ratkaisut ja palvelut

  • ”Meidän mielestämme kaikilla – kotitietokoneiden käyttäjistä suuryrityksiin ja valtioihin – on oltava mahdollisuus suojata sitä, mikä on heille kaikkein tärkeintä. Olipa kyseessä yksityisyys, perhe, talous, asiakaskunta, yrityksen menestys tai kriittinen infrastruktuuri, olemme ottaneet tehtäväksemme suojata kaiken. Olemme onnistuneet tässä tarjoamalla tietoturva-asiantuntemusta ja työskentelemällä tiiviisti kansainvälisten organisaatioiden ja lainvalvontaviranomaisten kanssa kyberrikollisuuden torjumiseksi sekä kehittämällä tekniikoita, ratkaisuja ja palveluja, jotka auttavat suojautumaan kaikilta kyberuhilta.”
    Eugene Kaspersky, Kaspersky Labin toimitusjohtaja

    Olemme yksi maailman suurimmista yksityisomistuksessa olevista kyberturvallisuusyhtiöistä[i]. Toimintamme kattaa 200 maata ja aluetta, ja meillä on 35 toimistoa 31 maassa. Kaspersky Labilla työskentelee yli 3 900 huippuammattilaista.

    Olemme globaali yritys, jolla on globaali visio, ja keskitymme kansainvälisiin markkinoihin. Maailmalaajuinen tarkastamaton IFRS-tuloksemme vuonna 2017 oli 698 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria.

    Riippumattomuutemme tekee meistä joustavampia: voimme ajatella toisin ja toimia nopeammin. Teemme aina uusia innovaatioita ja tarjoamme suojauksen, joka on tehokas, helppokäyttöinen ja aina saatavilla. Olemme ylpeitä kehittämästämme maailmanluokan suojauksesta, joka pitää meidät – ja kaikki 400 miljoonaa tekniikkamme käyttäjää sekä 270 000 yritysasiakasta – askeleen edellä mahdollisia uhkia.

    Myös sitoutumisemme ihmisiin ja edistynyt tekniikkamme pitävät meidät kilpailijoita edellä. Analytiikkayritys Forrester on nimennyt yrityksemme päätepisteiden suojauksessa Leaders-ryhmään[ii]. Meillä on vankka asema neljän suosituimman päätepisteiden suojauksen valmistajan joukossa, ja markkina-asemamme paranee jatkuvasti. Kaspersky Lab sai vuoden 2017 Gartner Peer Insights Customer Choice -palkinnoissa Platinum-tason tunnustusta päätepisteiden suojausympäristöjen asiakastyytyväisyydestä[iii]

    Päätepisteiden suojaus on aina ollut liiketoimintamme ytimessä, erityisesti pienten ja keskisuurten yritysten segmentissä. Odotamme kuitenkin, että muutamien seuraavien vuosien aikana yksi tärkeimmistä kasvutekijöistämme löytyy suuryritysten markkinoilta, eritysesti muiden kuin päätepisteiden suojauksesta. Asiakkaidemme tarpeet muuttuvat uhkaympäristön kehittyessä. Siksi laajennamme jatkuvasti suuryritysten tuotevalikoimaamme suojausratkaisuilla ja -palveluilla, joita tuetaan Kaspersky Labin globaaleilla kyberturvallisuustiedoilla.

    • Ainutlaatuinen kokemus ja tietämys

      Uusien tekniikoiden nopea yleistyminen tarjoaa ihmisille uusia mahdollisuuksia. Kasvava riippuvuus tietotekniikasta tekee kyberuhista kuitenkin maailmanlaajuisen ongelman. Koska IT-alasta on tullut maailmalle niin tärkeä, tietoturva-asiantuntemuksesta on tullut kaksin verroin tärkeämpää. Me Kaspersky Labilla tunnemme maailman uhkaympäristön, ja asiantuntijoillamme on laaja osaaminen ja kokemus kaikenlaisten haittaohjelmien tunnistamisesta ja neutraloinnista. Tärkein pääomamme on kattava asiantuntemus, jonka olemme keränneet merkittävien tietoturvauhkien torjunnasta vuosien mittaan.

      Lue lisää >
    • Suojausta ilman rajoja

      Yhteistyö on tehokkain keino torjua kyberrikoksia. Tästä syystä haluamme jakaa asiantuntemuksemme, tietomme ja tekniset havaintomme maailman tietoturvayhteisön kanssa, koska meidän mielestämme tietoturvan tarjoamisessa ei ole rajoja.
      Olemme ylpeitä yhteistyöstämme globaalien tietoturvayritysten, kansainvälisten organisaatioiden ja kansallisten ja alueellisten lainvalvontaviranomaisten kanssa kaikkialla maailmassa.

      Lue lisää >
    • Kaspersky Labin ratkaisut ja palvelut

      Liiketoimintastrategiamme kulmakivenä on maailmanluokan suojaustietojemme muuntaminen todelliseksi suojaukseksi asiakkaitamme varten, jotta voimme reagoida nykyisiin ja tuleviin uhkiin.
      Valikoimassamme on ratkaisuja erilaisille asiakkaille. Suojaamme kotikäyttäjiä, pienyrityksiä, keskikokoisia yrityksiä ja suuryrityksiä erityyppisiltä uhilta ja tarjoamme kaikille helppokäyttöiset työkalut suojauksen käyttöön ja hallintaan.

      Lue lisää >
  • Yritysvastuu ja globaalit hankkeet

    Todellinen tavoitteemme – maailman pelastaminen – osoittaa, että yrityksemme on sitoutunut tekemään kyberympäristöstä entistä turvallisemman ja suojaamaan sitä, mikä on ihmisille tärkeintä. Tässä visiossa yhdistyvät yrityksen liiketoimintatavoitteet ja lähestymistapa yritysvastuuseen.

    Tukea taiteelle, tieteelle ja urheilulle

    Työskentelemme mielellämme sellaisten yritysten kanssa, jotka suhtautuvat työhönsä yhtä intohimoisesti kuin me omaamme. Siksi Kaspersky Lab on ollut vuodesta 2010 Scuderia Ferrarin Formula 1 -tiimin virallinen sponsori. Scuderia Ferrari puolestaan valitsi meidät toimittamaan sille valmiin huippuluokan tietoturvaratkaisun. On helppo nähdä, että yrityksillämme on paljon yhteistä: kummallakin on vastassaan kova kilpailu ja kumpikin on sitoutunut tekniseen johtajuuteen pysyäkseen kärjessä. Kaspersky Labin logo on ollut vuodesta 2012 Ferrarin Formula 1 -autossa, kuljettajien haalareissa ja tiimin asuissa. Vuonna 2015 Kaspersky Lab ilmoitti jatkavansa sponsorisopimustaan Scuderia Ferrarin Formula 1 -tiimin kanssa viiden vuoden ajan.

    Ymmärrämme, miten tärkeää on säilyttää menneisyyden kulttuurit tulevia sukupolvia varten. Tästä syystä Kaspersky Lab on tehnyt vuodesta 2015 yhteistyötä Ateenan arkeologisen seuran (ASA) kanssa sen Akrotiri-hankkeen kehittämisessä. Hankkeen tarkoituksena on säilyttää Santorinin saarella sijaitsevan historiallisen kykladisen/minolaisen asutuksen jäänteet, jotka tunnetaan Kreikan Pompejina. Yrityksestä on tullut hankkeen merkittävä sponsori, joka auttaa tutkijoita heidän työssään tarjoamalla tukea moniin eri tehtäviin. Työhön kuuluvat kaivauksiin liittyvä entistäminen, upeiden seinämaalausten konservointi ja projektin rakennusten konservointityöt.

    Kaspersky Lab on kiinnostunut hankkeista, joissa yhdistyvät huippuosaaminen, taide ja tietotekniikka. Siksi olemme ylpeitä voidessamme tukea useita erilaisia kulttuurihankkeita ja urheilutapahtumia. Vuonna 2017 Kaspersky Lab ryhtyi sponsoriksi ensimmäiselle Antarctic Biennale -tapahtumalle, luovalle matkalle, jolla on mukana sata osallistujaa eri puolilta maailmaa – taiteilijoita, arkkitehteja, tutkijoita ja filosofeja – jotka tutkivat Etelämannerta ja luovat sille universaalin kulttuurisen tulevaisuuden. Tuemme myös Starmusia, maailman kunnianhimoisimpana tunnettua tiede- ja musiikkifestivaalia. Starmus perustettiin juhlistamaan tieteitä ja taiteita, ja sen tavoitteena on lisätä tieteiden ymmärrystä ja arvostusta suuren yleisön keskuudessa. Puhujina on arvostettuja kansainvälisiä tutkijoita, kosmonautteja ja astronautteja, taiteilijoita ja muusikoita, kirjailijoita, yritysjohtajia ja monia muita.

    Tuemme myös tärkeitä urheilutapahtumia, joissa arvostetaan strategista ja edistyksellistä ajattelua. Kaspersky Lab tuki ja suojasi FIDE:ä ja shakin maailmanmestaruusotteluita 2017–18 virallisena kyberturvallisuuskumppanina. Olemme myös sponsoroineet vuodesta 2016 shakin suurmestaria ja maailmanmestaruudesta pelannutta Sergey Karjakinia, ja vuodesta 2012 olemme tukeneet nuorta mestariehdokasta Andrey Tsvetkovia sekä suurmestaria ja nuorten maailmanmestaria Mikhail Antipovia.

    Koulutusalan hankkeet

    Uskomme, että keskustelun edistäminen ja koulutusohjelmien käynnistäminen toimivat tärkeinä askelina kohti kansainvälistä yhteistyötä kyberrikollisuuden torjunnassa. Tätä varten meillä on Kaspersky Academy, sarja hankkeita, joiden tarkoituksena on tukea uusia kykyjä tietoturva-alalla.

     

    [i] Yritys ylsi neljännelle sijalle IDC:n raportissa ”Worldwide Endpoint Security Market Shares, 2015: Currency Volatility Headwind Vendors” (IDC # US41867116, 2015 - Nov 2016)

    [ii] The Forrester Wave™: Endpoint Security Suites, Q4 2016

    [iii] Gartner ei tue mitään tutkimusjulkaisuissaan kuvattuja valmistajia, tuotteita tai palveluja eikä kehota tekniikan käyttäjiä valitsemaan mitään valmistajista, jotka ovat saaneet parhaat arvostelut tai muun tunnustuksen. Gartnerin tutkimusjulkaisuissa on Gartnerin tutkimusorganisaation näkemyksiä, joita ei pidä tulkita tosiasioiksi. Gartner sanoutuu irti kaikista nimenomaisista tai oletetuista takuista tähän tutkimukseen liittyen, mukaan lukien takuista, jotka koskevat myyntikelpoisuutta tai sopivuutta tiettyyn tarkoitukseen.

    Gartner Peer Insights -arviot ovat yksittäisten loppukäyttäjien omiin kokemuksiin perustuvia subjektiivisia mielipiteitä, eivätkä ne millään tavalla edusta Gartnerin tai sen tytäryhtiöiden kantaa.

    Gartner Peer Insights Customer Choice -logo on Gartner, Inc:n ja/tai sen tytäryhtiöidentavaramerkki ja palvelumerkki, ja sen käyttöön tässä on saatu lupa. Kaikki oikeudet pidätetään. Gartner Peer Insights Customer Choice -palkinnot jaetaan yksittäisten loppukäyttäjien omiin kokemuksiin perustuvien subjektiivisten mielipiteiden, julkaistujen Gartner Peer Insights -arvioiden määrän ja määrätyn toimittajan kokonaisarvosanojen perusteella. Lisätietoja on osoitteessa http://www.gartner.com/reviews-pages/peer-insights-customer-choice-awards/. Ne eivät millään tavalla edusta Gartnerin tai sen tytäryhtiöiden kantaa.

Parannamme sivustojemme käyttökokemusta käyttämällä evästeitä. Hyväksyt tämän käyttämällä sivustoa ja jatkamalla sivustossa siirtymistä. Saat tarkemmat tiedot evästeiden käytöstä tässä sivustossa valitsemalla lisätietoja.

HYVÄKSY JA SULJE